Krachttraining en vetpercentage verlagen

Mooie strakke buikspieren is voor velen een grote wens, maar hoe kun je nu het beste je buikspieren trainen en je sixpack of die mooie lijnen zichtbaar maken.
Sowieso is het belangrijk om voldoende aan kracht training en cardio te doen.Maar er zijn nog een aantal belangrijke punten die vaak over het hoofd worden gezien, maar eigenlijk niet mogen ontbreken:
1. Strakke buikspieren trainen + Vetpercentage verlagen
Het belangrijkste om je buikspieren te trainen is en blijft het vetpercentage van je hele lichaam.Hoe hard je ook traint, als er een laag vet over je buikspieren ligt, dan zie je ze niet.
Een combinatie van krachttraining + Hit/cardio + een uitgebalanceerd voedingsschema is absoluut de snelste manier om je vetpercentage te verlagen. Zo krijg je die mooie sixpack of strakke buik.
Strakke buik tip 2: Focus niet uitsluitend op je buikspieren.
Je lichaam zal altijd proberen je spiermassa in balans te houden.Dit betekent dat je niet alleen je buikspieren moet trainen, maar dat je ook de andere grote spiergroepen mee moet nemen in je krachttrainingssessies. Met name je rug, borst, schouders en zeker je beenspieren.
Buikspieren strak trainen tip 3: Gebruik geen momentum
Ik zie in de sportschool heel veel mensen die momentum benutten, dat wil zeggen dat ze in het geval van een crunch voor de buikspieren, een ruk beweging maken om hun gewicht te verplaatsen.Dit werkt niet goed en kan zelfs blessures tot gevolg hebben.Een langzame, beheerste en gecontroleerde beweging is vele malen effectiever om je buikspieren te trainen!
4: Span je buikspieren aan tijdens de buikspieroefening
Welke oefening je ook doet, je moet je buikspieren altijd aangespannen houden om ze echt te trainen. Zodra je de spanning van je buikspieren haalt gebruik je andere spieren om de oefening te voltooien, en helpt het niet om strakke buikspieren te trainen.
Heb jij na deze tips de motivatie gekregen om samen met mij de uitdaging aan te gaan en jouw fysiek te verbeteren?Neem dan zo snel mogelijk contact met mij op, dan bespreken we de mogelijkheden.
Yannick

ADRES

  • Edisonweg 52 3404 LD IJsselstein

  • OPENINGSTIJDEN06 – 27870096

  • OPENINGSTIJDENMa - vr 07:00 tot 22:00 uur
    Zaterdag van 08:00 tot 13:00 uur

Ben je aan het trainen voor spiermassa maar kom je niet verder? Of wil je afvallen met de focus op spiermassa. Dan zit je goed bij Yannick PT!